Reklama w Facebooku – krok po kroku

Reklama w Facebooku – krok po kroku

17 lutego 2021 Wyłączono przez Redakcja

Facebook już od dłuższego czasu jest na świecie czołowym portalem społecznościowym, z którego korzystają miliony użytkowników. To platforma dynamiczna, gdzie wdrażane są na bieżąco nowe algorytmy i formaty. Osoby prowadzące biznes mogą skorzystać z reklamy na Facebooku, jednak należy pamiętać o kilku wskazówkach. Jak stworzyć taką reklamę? O czym warto pamiętać?

Kampania reklamowa

Facebook daje możliwość wybrania jednego z kilku celów dla kampanii marketingowej. Tymi celami są:

  • polubienia,
  • konwersja,
  • linki do strony zewnętrznej,
  • zaangażowanie dla danego posta,
  • wyświetlenia video lub zdjęcia. 

Na samym początku konieczne jest określenie tego celu, co przekłada się na funkcjonowanie algorytmów platformy. Bardzo ważne jest przykładowo kliknięcie w link – w tym przypadku Facebook wyświetla reklamę osobom, które prawdopodobnie wejdą w dany link. Innym rozwiązaniem jest konwersja, co wpływa na pozyskanie potencjalnych odbiorców. 

Cel kampanii i wielkość grupy targetowej

Nie zapominajmy o tym, że w celu uzyskania wysokiego zaangażowania ze strony użytkowników Facebooka, trzeba dokładnie określić demografię docelową. Kreowanie kampanii powinno zatem opierać się na tym, aby móc zrealizować wcześniejsze założenia w związku z wielkością grupy docelowej. Nieodpowiednie będzie stworzenie kampanii kierowanej do setek tysięcy użytkowników w sytuacji, gdy mamy możliwość opisania swojego targetu i stworzenia tańszej kampanii dla kilkuset potencjalnych odbiorców. W ostateczności ta druga opcja z pewnością wygeneruje większy poziom zainteresowania i wpłynie na konwersje. 

Targetowanie demograficzne i geograficzne

Kampania reklamowa na Facebooku nie będzie skuteczna wtedy, gdy będziemy ją kierować do wszystkich. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyselekcjonowanie potencjalnej grupy klientów, mając na względzie dane demograficzne i geograficzne. Sprzedaż produktu jest często skomplikowanym procesem i wymaga skierowania oferty dla osób, które mogą być zainteresowane usługą. 

W jakich miejscach można wyświetlać reklamy Facebook?

  • tablica na urządzeniu mobilnym,
  • tablica na komputerze,
  • audience network, czyli aplikacje powiązane z platformą,
  • prawa część ekranu strony internetowej (na komputerze).

Dobrym pomysłem jest umieszczenie pojedynczych treści w jednym z tych miejsc. Takie podejście z pewnością pozwoli łatwiej kontrolować skuteczność kampanii i ją optymalizować. 

Tworząc skuteczną reklamę trzeba pamiętać o powyższych wskazówkach, dzięki czemu unikniemy błędów i będziemy mogli pozyskać nowych klientów.