Reklama w Facebooku – krok po kroku
17 czerwca 2022Facebook już od dłuższego czasu jest na świecie czołowym portalem społecznościowym, z którego korzystają miliony użytkowników. To platforma dynamiczna, gdzie wdrażane są na bieżąco nowe algorytmy i formaty. Osoby prowadzące biznes mogą skorzystać z reklamy na Facebooku, jednak należy pamiętać o kilku wskazówkach. Jak stworzyć taką reklamę? O czym warto pamiętać?
Kampania reklamowa
Facebook daje możliwość wybrania jednego z kilku celów dla kampanii marketingowej. Tymi celami są:
- polubienia,
- konwersja,
- linki do strony zewnętrznej,
- zaangażowanie dla danego posta,
- wyświetlenia video lub zdjęcia.
Na samym początku konieczne jest określenie tego celu, co przekłada się na funkcjonowanie algorytmów platformy. Bardzo ważne jest przykładowo kliknięcie w link – w tym przypadku Facebook wyświetla reklamę osobom, które prawdopodobnie wejdą w dany link. Innym rozwiązaniem jest konwersja, co wpływa na pozyskanie potencjalnych odbiorców.
Cel kampanii i wielkość grupy targetowej
Nie zapominajmy o tym, że w celu uzyskania wysokiego zaangażowania ze strony użytkowników Facebooka, trzeba dokładnie określić demografię docelową. Kreowanie kampanii powinno zatem opierać się na tym, aby móc zrealizować wcześniejsze założenia w związku z wielkością grupy docelowej. Nieodpowiednie będzie stworzenie kampanii kierowanej do setek tysięcy użytkowników w sytuacji, gdy mamy możliwość opisania swojego targetu i stworzenia tańszej kampanii dla kilkuset potencjalnych odbiorców. W ostateczności ta druga opcja z pewnością wygeneruje większy poziom zainteresowania i wpłynie na konwersje.
Targetowanie demograficzne i geograficzne
Kampania reklamowa na Facebooku nie będzie skuteczna wtedy, gdy będziemy ją kierować do wszystkich. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyselekcjonowanie potencjalnej grupy klientów, mając na względzie dane demograficzne i geograficzne. Sprzedaż produktu jest często skomplikowanym procesem i wymaga skierowania oferty dla osób, które mogą być zainteresowane usługą.
W jakich miejscach można wyświetlać reklamy Facebook?
- tablica na urządzeniu mobilnym,
- tablica na komputerze,
- audience network, czyli aplikacje powiązane z platformą,
- prawa część ekranu strony internetowej (na komputerze).
Dobrym pomysłem jest umieszczenie pojedynczych treści w jednym z tych miejsc. Takie podejście z pewnością pozwoli łatwiej kontrolować skuteczność kampanii i ją optymalizować.
Tworząc skuteczną reklamę trzeba pamiętać o powyższych wskazówkach, dzięki czemu unikniemy błędów i będziemy mogli pozyskać nowych klientów.